Teniu
2 opcions:
DATA:
dia 5 d'octubre heu d'haver elegit el llibre que
desitgeu. A partir d'aquesta
data, la resta podran ser susceptibles de ser triats com a
lectures opcionals per pujar nota.
|
OPCIÓ 1
LLIBRES
DE LECTURA LLENGUA CATALANA I LITERATURA
|
||||
AUTOR/OBRA | DATA EXPOSICIÓ | GÈNERE | ALUMNE | |
Primer trimestre | GUIMERÀ: Mar i cel | teatre | ||
GUIMERÀ: La filla del mar | ||||
GUIMERÀ: Maria Rosa | ||||
GUIMERÀ: La festa del blat | ||||
OLLER: La papallona | narrativa | |||
OLLER: La bogeria | ||||
OLLER: Pilar Prim | ||||
OLLER: La febre d'or | ||||
PUIG I FERRETER: Aigües encantades | teatre | |||
V. CATALÀ: Solitud | narrativa | |||
BERTRANA: Josafat | ||||
JOSEP POUS I PAGÈS: La vida i la mort d'en Jordi Fraginals | ||||
SALVADOR GALMÉS: La dida. Garriguer d'Infern. (contes) | ||||
JOAN ALCOVER: Cap al tard | poesia | |||
COSTA I LLOBERA: Horacianes | ||||
COSTA I LLOBERA: Tradicions i fantasies | ||||
SOLDEVILA: Fanny | narrativa | |||
SOLDEVILA: Valentina | ||||
SOLDEVILA: Eva | ||||
SEGARRA: Vida privada | ||||
SEGARRA: EL cafè de la Marina | teatre | |||
SEGARRA: L'hostal de la Glòria | ||||
Final del 2n trimestre o tercer | RODOREDA: Aloma | narrativa | ||
RODOREDA: La plaça del Diamant | ||||
RODOREDA:Mirall trencat | ||||
RODOREDA: Viatges i flors | contes | |||
RODOREDA: La meva Cristina i altres contes | ||||
VILLALONGA: Mort de dama | narrativa | |||
VILLALONGA: Bearn o la dama de les nines | ||||
CALDERS: Cròniques de la veritat oculta | conres | |||
PEDROLO: Mecanoscrit del segon origen | narrativa | |||
PEDROLO: Joc brut | ||||
MIQUEL MARTÍ I POL: Estimada Marta (o un altre) | poesia | |||
MARIA DE LA PAU JANER: Màrmara | narrativa | |||
MARIA ANTÒNIA OLIVER: Estudi en lila | ||||
M.A. OLIVER: Antípodes | ||||
M.A.OLIVER:Amor de cans | ||||
SERGI BELBEL: Després de la pluja | teatre | |||
ALEXANDRE BALLESTER: Siau benvingut | ||||
ALEXANDRE BALLESTER: Un baül groc per a Nofre Taylor | teatre | |||
ALEXANDRE BALLESTER: Les llàgrimes del Vienès | teatre | |||
MIQUEL ÀNGEL RIERA: Morir quan cal | ||||
QUIM MONZÓ: Uf, va dir ell | contes | |||
MOLL, Francesc de: Un home de combat | assaig | |||
MARÍ, Isidor: Un horitzó per a la llengua | ||||
TUSON: Una imatge no val més que mil paraules | ||||
TUSON: Mal de llengües | ||||
RAFANELL, PRATS, ROSSICH: EL futur de la llengua catalana | ||||
LLOMPART: Països Catalans i altres reflexions |
GUIÓ
BÀSIC (per a novel·les i obres teatrals)
En
el cas de llibres de poesia, els punts 3,4,5,6 i 7 s'hauran
de reformular:s'haurà de comentar la temàtica del poemari,
s'hauran d'explicar com a mínim 5 poemes i el seu sentit i també
s'haurà de parlar de la part formal. Si es tracta de contes se
n'hauran d'explicar -narrador, argument, lloc, temps i
argument-com a mínim cinc.
En
cas d'assajos s'hauran
d'obviar els punts 3,4,5,6,7 i s'explicarà el tema i el
sentit/objectiu de cinc d'ells com a mínim. A més, s'haurà de
comentar l'estil que empri l'autor. |
OPCIÓ
2
ALTRES
TREBALLS POSSIBLES (per parelles). Cada membre del grup
hauria de llegir almenys un dels llibres. Què cal fer?
-
Exposició oral:
-
explicació
-
anàlisi
-
lectura/representació de fragments
-
fer com una classe: activitats, exemples, pràctiques...
-
-
Prezi o powerpoint o treball escrit.
DATES:
sempre en dimecres i s'acordarà el dia en funció dels que quedin
lliures.
TEMES:
El monòleg interior a La plaça del Diamant (Rodoreda) i Fanny de Carles Soldevila. | |
El reflex de la Guerra civil i la postguerra a Mallorca a partir de Sara i Jeremies de Sebastià Alzamora i a Morir quan cal de Miquel Àngel Riera | |
Jo contra tot: Solitud de Víctor Català, Aigües encantades de Puig i Ferreter, Auca del senyor Esteve de Rusiñol | |
Triangles amorosos: Terra Baixa, La filla del mar, Maria Rosa d'Àngel Guimerà | |
Lluita per sobreviure: La vida i la mort d'en Jordi Fraginals de Pous i Pagès i Solitud de Víctor Català- | |
Paisatge illenc: alguns poemes de Costa i Llobera i Joan Alcover, La minyonia d'un infant orat (Llorenç Riber) i alguns poemes de Rosselló-Pòrcel. | |
L'amor: la novel·la Mecanoscrit del segon origen, el poemari Estimada Marta de Miquel Martí i Pol, i El poema de la rosa als llavis de Salvat-Papasseit. | |
La crítica social a Mort de dama de Villalonga i Vida privada de Josep M. De Sagarra | |
El tema de la mort a Espriu i Rosselló-Pòrcel (recerca i lectura de poemes) | |
El món dels somnis i la fantasia : Viatges i flors de Rodoreda i Cròniques de la veritat oculta de Pere Calders. | |
La novel·la policíaca: Joc brut de Pedrolo, Estudi en lila de Maria Antònia Oliver (o Antípodes) | |
Literatura actualitat: Baltasar Porcel, Alexandre Ballester i Maria Mercè Marçal (presentació del context, característiques dels tres autors i obres més rellevants) |
FORMA DE VALORACIÓ
-
CONTINGUT: demostració que s'han llegits els llibres, s'han entès i s'han treballat per exposar. Relació de l'obra i l'autor amb la matèria/època estudiada a classe.
-
FORMA:
-
Adequació.
-
Coherència: idees relacionades, estructurades, ordre...
-
Cohesió i correcció: domini de la llengua, bona pronúncia, vocalisme, consonantisme, lèxic...
-
Planificació: preparació adequada de l'exposició, domini del tema, capta l'atenció..
NOTA: els llibres i/o treballs que no siguin elegits per ningú per fer de forma obligatòria, podran ser triats per treballar de manera voluntària. Recordem que fer aquesta tasca voluntària implica un 0.5 més de la nota final de curs.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada