dimecres, 12 de desembre del 2018

UNA HORA AL CRETACI (2n ESO) TEXTOS D'OPINIÓ

T'ha agradat aquest llibre? 
Sí, perquè a jo m'agraden molt aquests tipus de llibres. M’agraden molt els personatges, m’agrada molt el tema dels dinosaures .Per jo és una cosa que amb fa molta intriga (curiositat) i m´agrada molt com, van explicant la història i com descriuen els dinosaures.


La meva opinió del llibre ‘‘Una Hora Al Cretaci’’ és que és una obra sorprenent, interessant, desesperant en el sentit que t’enganxes i no vols deixar de llegir en aquell moment precís. M’agrada perquè et fa comprendre coses com l’espai-temps, o quasi intentes canviar el passat tens unes determinades conseqüències, a més amb aquest llibre aprens en relació als dinosaures i al vocabulari emprat. També he trobat que el llibre és curt i no és pesat ni avorrit.
Jo sí recomanaria aquest relat per totes les raons anteriors i perquè els altres també puguin tenir aqeusta oportunitat d’aprendre i gaudir-ne.
Mireia fiol capó 2nB


Trop un llibre molt recomanat per llegir, molt creatiu i si t’agraden els dinosaures t´encantarà: és molt original. (Jeroni Corró)


OPINIO LLIBRE
Si m'ha agradat molt perquè es un llibre molt interessant . Jo el recoman a altres cursos . Hi ha molts de dinosaures noms que no coneixes i ara els aprens un nou mon per descobrir un munt de aventures val la pena llegir-lo. (Xavier)



El llibre m'ha agradat bastant, ha estat molt divertit. L'he recomanat a la meva cosina, un dia va venir a ca meva i em va agafar el llibre i hem va dir que el compraria perquè li va agradar molt.
El que més m'ha agradat va ser l'epíleg quan va dir que en Llopis i n'Andrea són parella i que han de tenir una filla junts! perquè eren els meus dos personatges preferits i des del principi de l'història, bo des de que va sortir l'Andrea a l'història, volia que fossin parella.
Aquest llibre m'ha encantat! (Caterina Agnès Llabrés)

Sí, i perquè es molt fàcil de llegir, entretè molt i conta una història divertida, tràgica i un poc trist. produeix una sensaciò molt agradable i lo recomano molt.

me agradat molt. (ângela Zarik)



Sí,ja que a part de divertirte mentres el llegeixes aprens sobre els dinosaures.El que m’ha agradat més han estat els personatges ja que són molt diferents entre si,els dinosaures també trobo que els han representat molt bé.També hi ha una mica d’humor al llibre i fa que sigui un poc més divertit de llegir-lo.l'epíleg em va pareixer un poc estrany però també em va agradar.M’ha agradat que el llibre tingués un final i tota la història tingui sentit i no deixen les coses a mitges. (Lluc Mateu)




Sí, si perquè és curtet, m’ha agradat en mig del llibre quan es van cap al cretaci i volen salvar a n’Andrea i ho aconsegueixen però després per tornar és mes complicat, es troben a dinosaures es barallen li lleven el bastó al Doctor Gran, es deixen na Gertrud al cretaci, l’han de tornar a agafar i salvar-la. 
(Jaume Moragues MOragues)







He trobat que aquest llibre és entretingut,emocionant,divertit i sobretot fàcil de llegir i d'entendre.
M'ha agradat perquè el vocabulari és fàcil d'entendre,el llibre és curt i no es gent avorrit ja que ens explica bastants dinosaures i així se'ns fa més interessant.
Jo el recomanaria a totes les persones que els hi agradi llegir aventures ja que és molt interessant i així també aprens més coses sobre els dinosaures. (Maria Antònia Ramis)

Hola, la meva opinió:
Es un bon llibre però per a mi, ha estat un poc predecible i avorrit
Però la idea era molt bona, al principi anava bé però després sa fet mes avorrit . Això si aprens molts de noms de dinosaures. (Pere Antoni Campaner)




Sí perquè te molts de coneixements sobre els dinosaures. Jo el recomanaria però a públic més jove que nosaltres perquè és un llibre fàcil d’entendre i molt divertit per a nins i nines.
El que m'ha agradat més del llibre ha estat l’aparició de tants de dinosaures perquè a mi des de petit m’agraden molt i els trop molt interessants, però també trob que el llibre podria ser més llarg. (Alberto Perelló)


M'ha agradat bastant,ha estat interessant i divertit.El recomanaria a la gent que li agrada l'aventura i també a la gent que no perquè així per ventura li comença agradar.El que m'ha agradat més ha estat quan estaven amb els dinosaures perquè era bastant entretenguda i estaves amb el dubte de si ho aconseguiries o no salvar a n'Andrea.(Maria Antònia Cladera)


Sí el llibre m'ha agradat molt. Sí que recomanaria aquest magnífic perquè xerra de els dinosaures del passat. Lo que mes m'ha agradat ha estat que troben una dona dins el cos del dinosaure i que a l'oca li posen Gertrud.😎
RAFEL LLULL


M´ha agradat molt aquest llibre,ja que és molt interessant i bastant aventurer.Jo el recomanaria a altra gent perqué el lgís ja que es una història que a molta gent li agradería,o això és la meva opinió.
El recomenaria perqué és molt entretenit,i és una manera de passar el temps,i 82 pàgines són molt fàcills de llegir,perqué hi ha algúnes imatges i la lletra és bastant gran,la qual cosa és fàcil.El que més m'ha agradat bàsicament és tot perqué a estat molt entretenit.Ha tengut molt bona idea aquest escritor en escriure aquesta maravillossa història. (Elisabet Serra)

M'ha agradat molt i el recomanaria per la gent que vulgui saber mes del tema del cretaci, prehistòria, dinosaures... El que més m'ha agradat és quan en el viatge un mamífer parescut a un esquirol havia agafat el bastó del doctor Gran. També m'ha fet riure quan els protagonistes van a la  quarta masia i els picaven les oques i a en Macel·lí li han deixat les cames blaves plenes de pessigades. i m'agradaria que l'autor fes una segona part ja que a l'epíleg posa que han tapat la màquina i que la tornarien a utilitzar i quan he llegit aixó m'ha deixat la intriga per la segona part. (Nico Vogl)

Sí, el llibre m'ha encantat, estic d'acord en qué aqueixa història es mereix el premi Guillem Cifre de caixa colònia és un relat breu però entretingut i bastant divertit. Sense dubtes el recomanaria, ja que a tothom li agraden els dinosaures! El que més m'ha cridat l'atenció és la majestuosa batalla entre els dos titans , perquè només de pensar-ho els meus pèls s'escarrufen. Esper que n'Albert Gran i en Llopis realitzin més viatges; jo els estaré esperant amb molta il·lusió . Segur que n'Alfred Sala té alguna sorpresa també per a tots els lectors. Cal destacar que els dibuixos del llibre són molt realistes.(Juanjo Martínez)

M'ha agradat molt el llibre, trob que té una història molt original. El recomanaria per llegir a classe ja que he après molts de noms de dinosaures com Deinocheirus o altres. El que més m'ha agradat és que l'oca Gertrud tot el temps seguís a en Llo`pis però sobretot m'ha agradat que en lloc de ser una màquina del temps siguin una nau del temps ja que amb una màquina del temps no et pots moure del lloc on estàs i en la nau si. Esper que facin una segona part en la que en Llopis i n'Andrea hagin tingut un fill. (Joan Miquel Sánchez)

En general es pot dir que el llibre m'ha agradat,tot i que se m'ha fet un poc pesat llegir-lo. Crec que se m'ha fet un poc avorrit perquè sortien molts de noms de dinosaures, i a mi no m'agrada molt aquest tema. Però així i tot, a mesura que l'he anat llegint m'ha agradat un poc més.
Sí el recomanaria per la gent que li interessa tot aquest tema de dinosaures.
La part que 'ha agradat més ha estat quan varen anar al cretaci i hi havia misteri per saber si trobarien n'Andrea o no.
                                                                                       M.Victòria Poquet 2nB


Recomenaria aquest llibre sobre tot a la gent que li agrada el misteri.
La part misteriosa del llibre es el que m'ha agradat més ,quan tens tants de dubtes com ganes de saber el que passarà.

Crec que és un llibre molt complet per lo curt que és. T'explica un poc sobre la vida dels dinosaures, ara ja sé un poc més. A jo em va ajudar molt el full també, perquè mentres anava llegint anava escrivint. A part vaig fer resums per estudiar-mo millor i que l'examen manegués bé, m'ha funcionat. La visita de l'escriptor m'ha ajudat a entendre un poc més el llibre i tot sobre els dinosaures. (Lina Fiol)

Aquest llibre m'ha agradat molt perquè aprens animals i dinosaures històrics , també aprens el seu pes , la seva alçada i més informació de cada un .
Es llibre de una hora al cretaci es d'avantures aposta m'ha agradat perquè a jo m'agraden els llibres d' aventures .
Jo si que el recomanaria però si no t'agraden els llibres d'aventures millor no el llegesquis . Peró si t'agraden els dinosaures i les avantures llleguil t'encantara .
El que m'ha agradat més ha estat que les oques el varen mossejar , perquè trop que és molt graciós . (Joana Maria Perelló)

a) Aquest llibre està ben pensat per a lectura obligatòria ja que no és llarg i tampoc és difícil.
És un llibre entretingut, divertit i graciós. El punt que té de dinosaures ha estat clau per a nosaltres, per interessar-nos més.
b) Aquest llibre m'ha agradat molt, sincerament el recomanaria per a la gent que li agraden els dinosaures.
El que més m'ha agradat ha estat l'epíleg, perquè ens conta com estàn tots i que va passar quan varen tornar del cretaci. Ens dona informació sobre cada un.

Ens diu que el Doctor Gran està donant classes a la facultat, que en Marcel·lí ha acabat la carrera. (Aina Maria Homar)

El llibre m'ha agradat molt pequé té molta d'acció i aventures que li passen sobretot els protagon istes d'aquesta història: Llopis, Andrea, Albert Gran,...A més, de asustar-me pel fet fet de les escalopendres i la gran batalla entre ells,... El recomanaria perqué és un bon llibre pels joves (com jo), adults, ... Té molta d' acció i a vegades suspens, però, al fi lo que m'ha agradat més és quan el megalosaure agafa la nau i quasi es menja a tothom.
La millor part és quan havien de recuperar el bastó del Doctor Gran i trobar l'oca just a temps, na Gertrud. I la part que m'ha agrada menys és quan el Doctor Gran li mosseguen la cama el tawes hallae. (Alexandre Crespí)

A) En la meva opinió no ès un llibre que llegiria per voluntat pròpia però pots aprendre molts de noms de diferents dinosaures i plantes.
La història està ben feta i es mereix el premi que ha rebut ja que tot està molt ben fet i ben explicat. Els dibuixos també estàn molt ben fets.
L'estructura del llibre ès bona d'entendre i podria haver-hi una segona part ja que no ho parex però pot arribar a enganxar.
B) El llibre ès divertit i també apart t'ensenya coses, com els noms d'alguns dinosaures i com era antes el cretaci.
Recomanaria el llibre a una persona que llibre a una persona que li agradin els dinosaures, però també li recomanaria als meus amics ja que ès curt i bó d'entendre.
També dona a entendre que, potser, que la persona que no t'esperes pot ser l'amor de la teva vida.
m'agradaria que hi hagués una segona part per veure que passaria amb en Llopis i na Paulina.
(Catalina Aguiló Calvó 2nB)

A mi m'ha agradat perquè m'ha parescut original amb tot aquest tema de dinosasures i sebrerse tot els noms dels dinosaures i que es mareix aquest premi per que te bona historia es entretangut,creatiu,divertit i un bon llenguatge per tota la gent tambe que per ser catala i de catalunya s'enten i pots entendre el dialeg dels personatges. (Sebastià Navas)


SÍ, el llibre m'ha agredat molt perqué he après molt sobre els dinosaures com les protoplomes que eren elsprimers animals que tenien plomes i tambè he après moltes espècies de dinosaures i també pel fet de què m'ha agradat perquè hi ha molts de salts en el temps i a mí m'agrada molt les maquines de temps . El recomanaria a cualsevol persona . El que m'ha agrada més és la Gertrudis cuan picotejava en Llopis. (Alex Cueto)


Sebastià moragues crespí:Us aquesta conta . La meva opinió personal és que aquesta novel.la m'ha agradad molt perquè és d'aventures i te molta de accio i te dona noms de dinosaures historics (Sebàstià Moragues)


La meva opinió es que m´ha agradat molt gracies a la informació que ens dona , sobre el Cretaci, els dinosaures... Jo el recomanaria per a totes les edats perquè a parat de fer-ho « divertit » introdueix molta informació , i el que més m´ha agradat ha estat quan el dinosaure va engafar la maquina del temps amb sa boca perquè ha hagut un moment de tensió.(David Prieto)

El que més m'ha agradat ha estat que és molt entretingut i divertit i també que parla de la prehistòria que és una d'ells. També l'oca Gertrud ha estat una de les coses que més m'ha agradat perquè casi sempre es perdia i la tenien que trobar. Ha estat entretingut perquè sempre passava alguna cosa en la història, mai era avorrit. També esper que treguin una segona part perquè segur que si es casi igual que aquesta serà molt entretinguda. Esper que si el llegiu vos agradi tant com a mi.  Adrián Nieto Gamundi 2nC😀
Aquest llibre m'ha agradat molt perquè sempre hem donava la sensació de que m'estirava perquè el seguís llegint això en part bona perquè es molt intrigant. M'ha agradat també perquè és fàcil de llegir i perquè té uns dibuixos fantàstics. El que més m'ha agradat ha estat que és molt emocionant. El recomanaria perquè és un llibre que t'ensenya que pots aprendre amb ell i que t'emociona sobretot. (Maria Ruiz)
l llibre m'ha agradat molt ,ja que ens ha ajudat a conèixer a diferents dinosaure4s i també a l'escriptor.M'agradat sabre la història,i l'he trobada molt divertida i entretenguda.I sobretot els dibuixos. 
M'ha agradat i si que el recomanaria.A jo m'agradat quan eren al cretaci i que els han passat totes les aventures,quan rescaten a l'Andrea,també l'epíleg perquè et deixa amb les ganes de seguir llegint i comprar-ne un altre. Ademés et fa sentir diferents sentiments com alegria,per ses coses que passen..., i quan el dinosaure li lleva el basto al doctor Gran i veu a l'oca i a n'Andrea li pega una cosa i l'envia a un parell de metres i el doctor te com a por de canviar el futur.
(Sara Jabbour)
Per començar, he de dir que ha estat un plaer per a mi poder gaudir tant de l'obra , com de la visita quasi inesperada del escriptor, que ens va explicar un poc més sobre l'emocionant vida dels dinosaures i de l'escriptura.
Puc assegurar sense dubtes, que Una hora al cretaci és un relat emocionant, que conté humor, acció, viatges en el temps i molt més. El relat s'inicia amb el descobriment d'un fòssil amb restes d'una persona del nostre segle.
Per finalitzar diré que jo Juanjosé Martínez Aguiló recoman aqueixa excepcional obra plena d'intrèpides aventures pels pròxims alumnes d'ESO; l'únic que puc dir-vos és que intenteu gaudir de l' història tant com jo l'he disfrutada.  (Juanjo Martínez, 2a opinió)

Jo el recomanaria als nins de secundaria de altres pobles perque es divertesquin llegint cada dia. La part que me ha agradat mes es la part com les escolopendres van atacar al doctor Bosh i al Llopis. 
A mi ma agradat el llibre perque xerra sobre dels avanpasats que no sabiem i a jo me ha interesat molt aquest llibre.A mes he conegut el autor i me ha agradat que estages explicant sobre els dinosaures
(Rafel Bauzà)


M'ha agradat el llibre perquè de tenir un poc d'acció, hi havia parts que feia molt de riure i he sabut molts de dinosaures que mai els havia sentit. Aquest llibre el recomanaria per al qui li agrada els dinosaures o el passat per saber com era. El que m'ha agradat més és com el doctor Gran feia crits i li feia com si fos un gos, aquí em va fer molt de riure. Perquè no li pots fer a un tritylodon com si fos un gos perquè si ell s'encara et podrà fer molt de mal i inclos morir-te.(varen tenir molta de sort en trobar l'Andrea)😎  (Adrià Lluís Añibarro)

La meva opinió és que m'ha agradat aquest llibre,em pareix divertida i es entretingut. Però me costava llegir-lo perquè apareixien molts de dinosaures i no tenia capítols, però en general m'ha agradat. Esper llegir un altre llibre parescut.😘 

Sí m'hagradat bastant, crec que sí que el recomanarìa que es tracti de viatjar en el temps i que xerri de dinosaures aquets animals tan misteriosos, perquè de petit soc molt fan dels dinosaures i perquè ara que sonc gran me interesa el tema de viatjar en el temps. M'agrada tant aquest tema que he vist casi totes les pelìcules. De llibres és un dels segons perquè no és que sigui molt fan de lletgir, a un així el llibre em va agradar massa ,i per la part dels dinosaures.De petit tenia un munter de dinosaures a la habitació. 

Nom :Juan david silva 

Per la meva opinió el llibre m'ha agradat bastant però no m'ha convençut del tot. Jo aquest llibre sí el recomanaria ja que és un llibre que s'entén, s'explica molt bé i és un llibre per a totes les edats, però en especial ala gent jove. El que més me va agradar del llibre fos de dinosaures ja que a mi des de petit m'han apassionat els dinosaures i sempre xerrava d'ells (ara ja no tant ).Llavor al llegir-lo em varen donar sentiments d'emoció. (Marcos Prieto)

M'ha agradat molt ja que no és avorrit i entraten bastant.També m'ha agradat que no té un únic sentiment sinó varis com per exemple és trist quan n'Andrea mor,és feliç ,quan la salven ,és graciòs quan posen nom a na Gertud  i adventurer quan viatgen al temps.Per aquesta causa m'ha agradat molt. (Salma Chiguer)


Si! Sí perquè és bastant curt i divertit. M'ha agradat el final perquè Andrea cau a les arenes movedisses i Llopis aganafa a Gertrud del coll per salva-la: Andrea agafa a Gertrud d'un lloc mentres Llopis de l'altre, mentres empeny pera salvar a Andrea de les avenas movedisás.Tambe cuán un dinosaure petit que és pareixia a una rata agafar el bastó del Professor i el profesor deia "Jo no me'n vaig d'aquí sense el meu bastó". El doctor va acostar-se al dinosaure i aquell gronyir amb mala cara, el roedor corre vora l'Andrea i Andrea pegar─li una cosa i agafar el bastó...
Resumesc aix per dir que es podria millorar la cohesió del llibre i l'explicació. La histria principalment és una meravella. M'agradaria llegir una segona par tal i com a la primera però mes expressiva. (Gabriel Adrover Fornés)


M'ha agradat molt el llibre ja que ma fet aprende coses noves que no sabia.
Per jo ha estat un llibre molt divertit i interesant.
Es una aventura que m'ha encantat, sabre el que pot passar si un dia s'inventa una màquina del temps.
També m'ha fet passar un poc de nirvis perquè me pensava que no a conseguirien rescatar n'Andrea a temps o que qualcu se moriria al cretaci.
Me fa moltes rialles que hagin posat una oca que nom Gertrudis.
I al final no podia esser millor, tots feliços i contents una atra vegada a ca seva  (Bel Maria Vila)

A mi, el llibre m'ha agradat molt, perquè aprens alguns dinosaures, paraules noves i moltes mes coses... .El llibre, al darrer de tot li faltava aquella xispa per acabar. També el llibre se ma fet curt però no perquè siguin 30 pàgines, sinó que volia llegir més i per això ha estat un bon llibre.(Jordi Reynés)

La lectura no m'ha agradat, és que a mi no m'agraden els llibres fantàstics i més el tema de dinosaures, que no m'agrada gens ni mica. Podem dir que qualque cosa m'ha  agradat perquè té una mica de riure i per aix me va fer llegir-lo i crec està bé per la gent que li agraden els llibres fantàstics o el tema de dinosaures i també podem donar les gràcies a l'autor, ALFRED SALA. (OUSSAMA SAKHI TARFI 2A)

n general el llibre m'ha agradat molt ja que parla de sucessos que passen a la prehistòria i el llibre tracta d'aventures la qual cosa es la que més m'agrada del llibre. El recomanaria a aquella gent que li agraden molt les aventures i la història ja que xerra d'aquestes coses . A part d'això és entretengut perquè vols sabre el que passa i per això encara ten més ganes de llegir-lo i descubrir el que passa.I el que més m'ha agradat ha estat quan arriben amb la màquina del temps descobreixen aquell món que per ells era impressionant i descobreixen moltes coses les quals no tothom pot veure etc. I això el la meva opinio. (Antoni Barcelo)

A jo personalment m' ha agradat bastant perquè és divertit i molt entrentengut. El recomanaria per llegir per estiu i no per fer un examen, jo crec que el faríem més ús. Lo que m' ha agradat més són els personatges per la seva originalitat, i la història en si és molt pèro que molt entrentenguda. Jo me vaig quedar enganxat a la seva història i m' imagin que l' altra gent també, i lo millor és que l'escriptor va fer-nos una confèrencia.(Victor Serrano)

Depèn: si qualcú odia els dinosaures segurament no el recomanaria.
El moment que m'agrada més és quan el doctor gran té molta d'emoció per anar al cretaci ja que tant  ha treballat tota la seva vida.
Tot ja que està ben estructurat i la seva finalitat és entretenir a seu espectador/dora,cosa que sorprenenment ha aconseguit. També una dada no menys inportant és que es va inspirar de varis llibres. Enhorabona Alfred Sala, has fet un magnífic llibre! (Pau Miralles)

OPINIÓ DE L'EXAMEN:
M'ha agradat molt aquest llibre la que m'ha fet aprendre quins tipus de dinosaures hi havia al Cretaci i els seus noms, quants de metres mesuraven què menjaven...
Jo el recomanaria per a nins i nines de la meva edat ja que pots aprendre molt sobre dinosaures.
M'ha agradat més el temps que rescaten l'Andrea del Megalosaure i quan es pensen que les potes del Megalosaure són troncs d'arbre i al final en Llopis s'aferra a la pota del Megalosaure i el dinosaure corr i en Llopis no se'n podia anar del Megalosaure perquè es faria molt de mal. (Maria Antònia Moragues)
OPINIÓ DE LA FITXA:
Aquest llibre m'ha encantat perquè aprens animals i dinosaures històrics, a part d'això, també aprens les mesures de cada un i una breu informació de cada un.
Jo recomanaria aquest llibre per a nins i nines de la meva edat perquè aprens molta informació dels animals que no has vist mai i és molt interessant. (Maria Antònia Moragues)


Jo aquest llibre m ha agradat molt perqué al principi no te esperes el que passa. Al final quan van a veure que passava amb la maquina del temps i qui la tenia,i a varen trobar la màquina del temps a la quarta massia per jo aquest tros va ser el que mes me va agradar mes de tots i quan surt l home i diu " OQUES OQUES" i s en van també m he va agradar molt. També m ha va agradar quan en Llopis a l' epíleg diu que es va casar amb n' Andrea. (Catalina Ferrer)

Per lo que he llegit m´ha agradat perquè consistia d´aventuras cosa que a mi m'agrada m'agrada, la recomanaria per la gent que els hi agradi els dinosaures, les aventures, etc...(David Fernandez)

Sí, jo el recomanaria, és un bon llibre d'entendre .
Va ser molt interessant perquà parla de molts de dinosaures. 
Els personatges, n' hi ha molts hi tots són molt interessanta, tots tenen un funció molt important.
El potencial del llibre està molt bé per la primera avaluació. Han estat molt bé els dibuixos ...
😎   😇 (Sebastià Carretero)

Una hora al Cretaci
Sí m'ha agradat però és un llibre que m'ha costat entendre-ho pel vocabulari que contenia ja que sortien paraules molt rares.El recomanaria per gent Catalana ja que per ells seria més fàcil entendre-ho.El que m'ha agradat més ha estat quant han viatjat al Cretaci perque hem vaig sentir com si jo hi fos dins la història.(Alan Adamski)

 M' ha agradat el llibre:Si
El recomanaries:Si
Que t ' ha agradat més:Que hi hagués tanta a que acció i també que aprenguéssim  tantes coses dels dinosauries, ja que me pareix un tema molt interessant. (Xisco Castellano)


Aquest llibre és molt bo, m'ha agradat molt sobre tot la part en la quàl els personatges estaven al cretaci.
Aquesta obra està molt revellada però el que no he entés es com l'Andrea va saver que l'oca era la Gertrud.
Jo recomanaria aquest llibreals majors de dotze anys perque totes aquestes aventures t'agradaran molt i al damunt aquest llibre a recibit un premi axí que val la pena llegir-lo. (Mouad El Housni)

Hola, la meva opinió: 

És un bon llibre, el vocabulari es específic pero s'arriba a entendre. El recomanaria molt per als nins fanàtics dels dinisauires i del Cretaci però també per a nins que els agrades llegir. Trob a faltar més dibuixos del dinosaures però m'ha agradat. I lo que més m'ha agradat va ser el començament quan troben restes humanes ja que és divertit i emocionant. (Rubén Farelo)


l llibre m'ha agradat bastant. El recomanaria a nins de més de 10 anys, ja que a vegades pot ser més complicat.El q més m'ha agradat ha estat la combinació de moments "científics" amb altres plens de tensió i emoció. El llibre no es fa pesat,no s'atura a explicar tots els elements més "científics" que hi apareixen. És un llibre que té un poc de tot i ha estat un plaer llegir-lo. (Sebastià Navas)


Una de les activitats que s'havien de fer era redactar un text expositiu sobre un dels dinosaures. Aquí en teniu alguns: 

TOROSAURE (redactat per Juanjo Martínez)
El torosaure o "torosaurus" és un gènere  de dinosaure ceratòpsid, és a dir de la família dels triceràtops o estiracosaures.
Aquestes espècies eren herbívores i quadrúpedes. Varen establir-se del cretaci superior a l'oest de nord-Amèrica. La seva família es caractreritza pels seus becs,les seves crestes o cranis i les banyes. El torosaure tenia un dels cranis més grans de tots els animals terrestre coneguts , superant els 2,6m de longitud. Del cap a la cua media 7,6 fins a 9 m i devia pesar entre 4 i 6 tones; també podía mesurar de 2 fins a 3m d'altura.
Per finalitzar, hem de saber que el seu nom ve de les paraules "toro" per les seves temibles i demoledores embestides i "saure" de dinosaure: el dinosaure toro!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada