1 a. NO S’APOSTROFEN b. S’APOSTROFEN c. S’APOSTROFA
2 • l’oli • l’únic • la hipòtesi • l’ungla • l’illa • l’enveja • el iogurt • la anormalitat • la ema • l’intent • l’habilitat • la unitat
3 Diversos estudis posen de manifest la importància de la cal·ligrafia en el procés d’aprenentatge de les criatures. Kid’s Cluster, col·lectiu d’empreses relacionades amb la infància, ha fet una anàlisi per conèixer l’impacte de la cal·ligrafia amb ploma sobre l’escriptura dels infants. La investigació s’ha fet amb 329 alumnes de sisè de primària, que han escrit un text d’11 línies sobre l’educació. www.ara.cat, 6-07-2013 (Adaptació)
4 • Vull que m’ajudis al camp.
• Ha tornat de l’excursió molt cansada.
• Vénc de cal dentista.
• He passat pel col·legi del teu cosí.
• M’he fet mal a l’ungla del peu.
pÀGINA 134
4 • El iogurt perquè la i inicial és consonàntica.
• La asimetria perquè l’article la no s’apostrofa davant paraules amb el prefix a- amb valor negatiu.
• La indumentària perquè l’article la no s’apostrofa davant la i àtona.
5 a. La història de l’home llop
b. L’increïble llibre de l’hipnotisme
c. L’illa de l’última supervivent
d. Relats de l’11 de setembre
e. Viure al dia
5 P. 135
Èxit a l’11a Trobada de Teatre Infantil i Juvenil
Vilafranca de Bonany s’ha convertit en la capital del teatre durant aquest cap de setmana, en què s’ha tornat a dur a terme el festival, que ha estat, un any més, un èxit tant per l’augment de la participació com pels espectacles que s’han pogut veure. Esperem que l’any que ve es pugui repetir.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada