diumenge, 16 de febrer del 2020

LES LLENGÜES QUE ES PARLEN A L'ESTAT ESPANYOL

COMPLETA UNA GRAELLA COM LA SEGÜENT A PARTIR DE LA INFORMACIÓ DEL LLIBRE DE TEXT (p. 92-93)





CATALÀ
CASTELLÀ
GALLEC
EUSQUERA/ BASC
ARANÈS
ASTURLLEONÈS (BABLE)
ARAGONÈS
Origen








On es parla?







Quants de parlants té?







Quin és el seu règim legal (oficial, cooficial, cap…)?









Copia el quadre de l'exercici 35 i fes l'exercici 37 i 38. 





"Llengües" (CABOT)

 Llengües 
Són guapes, són diferents totes les llengües de la gent. Són gracioses i innocents, fan discursos eloqüents. Fan que es puguin estimar dues persones més enllà de cultura diferent, diversitat és el secret. 
Prest surt de casa amb intenció de no tornar, amb l’esquena carregada de desitjos per demà. 
M’atur a França, dues hores he tardat en pujar aquella torre que un tal Eiffel va crear, en pujar aquella torre que fins al cel m’ha apropat. 
He conegut una al.lota que just m’ha bastat quatre o cinc segons, m’ha enamorat amb la seva veu. No he entès res del que m’ha dit, hagués quedat tota la nit. 
I pas per Roma, de camí al Coliseu m’he pujat amb un taxista que pareix que duu un coet. Té un llinatge de defensa molt poc tècnic i amb bigot. Xerra cantant i és molt divertit veure com mou la mà amb molt estil. Ja m’ha contat que ha estat quatre pics a Formentera tot l’estiu, amb banyadors poc atractius. 
Són guapes, són diferents totes les llengües de la gent. Són gracioses i innocents, fan discursos eloqüents. Fan que es puguin estimar dues persones més enllà de cultura diferent, diversitat és el secret. 
Després d’uns dies de risotto i bon vi m’ha tocat alimentar-me de cervesa amb pedigrí. Aquí tots fan dos metres; m’ha faltat un pam i mig. 
M’he preocupat des de que he arribat, aquí pareix que estan enfadats. Aquell tal Pep força de voluntat va tenir més de tres anys, m’ha dit que no és tan complicat. 
Quasi mig dia he tardat en arribar, m’han dit que va bé com xerren si el que vull es festejar. És un castellà d’Itàlia, per això són mig germans. 

Aquí pareix que són educats, m’han dit vostè des de que he aterrat. Tango i futbol pels quatre costat, i un menut ha enamorat, sense piular només jugant. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada