dimecres, 18 de gener de 2017

1. ESCOLA MALLORQUINA

INTRODUCCIÓ. DEFINICIÓ I CARACTERÍSTIQUES
    El 1873 aparegué el concepte d'”escola balear” a la “Revista Balear”, dirigida pel romàntic Pons i Gallarza. Es referia al conjunt de textos poètics, crítics, assajos... que tractaven aspectes regionals i sobretot en català. El concepte “Escola Mallorquina” aparegué el 1906 a la revista “Migjorn” en referència al col·lectiu d'escriptors que se'n sentien part, com un senyal d'identitat.
Definició: Inicialment es tractava de l'aportació dels escriptors illencs a la literatura catalana des de la Renaixença fins a la postguerra; però aquest concepte s'ha anat concretant i actualment es defineix ESCOLA MALLORQUINA com l'aportació poètica de dues generacions d'escriptors mallorquins (la de 1906 i la de 1917) caracteritzada per bastir un model ideològic i estètic per a la poesia, una llengua poètica refinada i subtil sota el guiatge dels grans mestres Costa i Alcover. Es tractaria així, d'un corrent estètic en poesia.
A partir de Costa i Alcover es destaquen dues generacions: la de 1906 a partir de la revista “Migjorn” (1906) que, a més de Costa i d'Alcover, inclou Maria Antònia Salvà, Miquel Ferrà i Llorenç Riber; la de 1917 que inclouria Guillem Colom, Miquel Forteza o Llorenç Moyà, entorn a la revista "Nostra Terra".

  • Llegeix més informació sobre l'ESCOLA MALLORQUINA, grup poètic en el qual podem incloure el poeta que estudiarem, Joan Alcover.
  • Aquí tens un resum de tot el tema estudiat (Extret del blog de l'Aula Balear)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada