dissabte, 14 de setembre del 2019

JOCS I ACTIVITATS DE REPÀS D'ORTOGRAFIA 2n ESO

JOCS DE LLENGUA
1. MASCULINS ACABATS EN E: (norma general) 

llibre, regle, compte, cofre, pebre, jutge, triangle, colze



2. MASCULINS ACABATS EN A: (excepció)



astronauta, mapa, puma, fantasma, pa, ca, reuma, pijama, enigma, delta, cisma, dia



3. FEMENINS EN E: (excepció)



febre, llebre, superfície, frase, imatge, crisàlide, base, piràmide, classe, torre.


4. PARAULES AMB O/U:

a. juvenil              b. polsera               c. calorós              d. capítol
e. tramuntana      f. plomatge              g. nodrir               h. triomfador
i. escrupolós        j. escopinada          k. tossir                l. expenedoria
m. joglar             n. complir                o. cobertor

5. 
oliva       helicòpter     avió       olla     hipopòtam        indi




ACTIVITATS DE REPÀS D'ORTOGRAFIA



  1. Posa accent agut o greu: 

tauró        tómbola    verinós     quilòmetre    glòria
créixer        còmic        estrènyer    mossèn    església
érem        meló        burgès        interès        règim
espòs        sòlid        fórmula    bòfega        termòmetre

  1. Posa accent i dièresi:

països        conduïa    olimpíada    atmosfera    tèxtil        duia
cruïlla        pasqües    paraigua    heroïna    delinqüent    diürn
produït        conseqüència    lògica        algun        gràcies        córrer
després    Ramon        redacció    mocador    piràmide    únic
període    xassís        cafè        paraigües    figuera        país
aqüeducte    següent    proteïna    dèbil        postal        plàtan
cantàvem    balcó        exàmens    diòptria        míssil        pagès
policia        paciència    havia        estan        llengua        mòbil
lingüista    veïnat        memòria    llapis        bolígraf    camí


  1. Completa amb la vocal: 

creixement    rebedor    bugaderia    brúixola    muntanya
avorrir        sofrir        volíem        collíem        jauria
vegada        sergent    interessant    títol        embotit
sortirem    avantatge    taules        assemblea    monestir
meravella    pujàvem    atleta        poema        rellotge
cacau        podrir        torró        guixaire    psicòloga

  1. Posa els articles: 

  • El nin ha tengut la idea més encertada. 
  • A la una del migdia hem d’anar a la universitat. 
  • N’Imma i n’Andreu han vengut amb na Isabel i n’Elena. 
  • L’11 de setembre de 2001 serà un dia important per a la història. 
  • El hippy viu en una cova a Formentera, però no li agrada la humitat de l’illa. 
  • El ioga és molt bo per a la salut. 
  • N’Ignasi ha vengut avui a l’institut a l’hora del pati.








SOLUCIONARI PROVA INICIAL (DOMINI PRÀCTIC)

DOMINI PRÀCTIC ...........
1. Elegeix l’opció correcta segons les regles d’apostrofació.
•  el estoig / l’estoig  •  de el metge/ del metge    •  a l’institut / al institut 
•  la humitat / l’humitat   • la erra/ l’erra   • l’asimetria / la asimetria
•  el 11 / l’11 •  l’iogurt / el iogurt •  la instància /l’instància
n’Isabel / na Isabel •  N’Imma / na Imma •  n’Andreu / en Andreu

2. Completa les oracions següents amb la persona i el temps indicat.
  • Jo no ENTENIA (imperfet d’indicatiu entendre) la raó del seu comportament.
  • Els professors RESOLDRAN (futur simple resoldre) els conflictes escolars.
  • Tu  HAVIES DESCOBERT (plusquamperfet d’indicatiu descobrir) les monedes que  cercàvem.
  • OBSERVAU (OBSERVAR: segona persona plural, imperatiu) quanta bellesa!
3. Escriu dièresi o accent en les paraules que en necessitin.
  • Era freqÜent que en LluÍs passejÀs per VenÈcia amb paraigua si plovia. (3 acc/ 1 dièresi)
  • A en Pasqual l’abÚs de cafeÏna li produÏa espasmes. (1 accent/ 2 dièresis)
  • N’Àngels era una heroÏna: resolia totes les qÜestions i obeÏa sempre. (1 accent/ 3 dièresis)
  • En quins paÏsos t’agradaria fer una gira internacional?  (1 dièresi)
  • No tenc preferÈncies.  (1 accent)

4. En aquestes frases indica i anomena els NOMS, VERBS, ADJECTIUS, ADVERBIS i DETERMINANTS.

Ahir vàrem agafar l’autobús vermell per anar a      la vella ciutat. 
adv   verb det nom adj prep v prep d adj nom


5. Escriu la paraula correcta en el buit de cada oració.

VEURE/BEURE
Cal VEURE quins estralls causa l'excés en el BEURE!
Acabo de VEURE en Vicenç i en Benet.
Nen, acaba de BEURE't la llet.
HEM/EM
Els HEM regalat un viatge als pares.
Avui EM menjaré un bon plat de sopa.

6.Fes adverbis de manera a partir del següents adjectius:
simpàtic SIMPÀTICAMENT pràctic PRÀCTICAMENT

7. Canvia el nombre de les paraules següents, si fa falta.
llapis LLAPIS. Amiga AMIGUES camió CAMIONS .monja MONGES

8. Escriu l’article corresponent davant cada substantiu:
EL front EL dubte EL deute LA xocolata ELS llegums LES dents

DICTAT
Diversos veïns d'Amposta han denunciat per mitjà de l'emissora municipal la manca de netedat que hi
ha en algunes zones de la població, la qual cosa, segons ells, dóna una imatge negativa de la ciutat,
especialment quan s'acosta la festa major. Els ciutadans es queixen sobretot de la situació que
presenten els parcs, el passeig del canal i la riba del riu Ebre, llocs molt freqüentats pels visitants
d'aquesta localitat. Així mateix, s'han mostrat sorpresos per la instal·lació d'una enorme grua al carrer
Major per fer unes obres, ja que consideren que impedirà el normal desenvolupament dels diversos

actes que es faran en aquesta via durant la festa.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada