dimarts, 15 d’octubre del 2019

SOLUCIONARI ACTIVITAT DE CORRECCIÓ D'ORTOGRAFIA

DICTAT
 JUDICI PRECIPITAT

Una vegada vaig rebre una flor roja, i no sabia si era una
amenaça o el testimoni delicat d'una admiradora. Posats a triar,
vaig quedar-me amb això darrer (perquè vaig més curt
d’enamorades que d’enemics) i ja em feia tot de càlculs feliços a
base d’entrevistes deliqüescents, quan va trucar a la porta i aparegué
un missatger d’aquests que van amb moto. El cor em va bategar
de pressa. Però no: el noi em va dir que s’havia equivocat de
pis i em va demanar que li tornés la flor.


CORRECCIÓ
- En Ramón ens ha posat un video sobre les olimpiàdes de fumbol.
En Ramon ens ha posat un vídeo sobre les olimpíades de futbol.

- Varem anar de viatge a Suisa per què hi tenim un conegut suïs.
Vàrem anar de viatge a Suïssa perquè hi tenim un conegut suís.

- Vint-i-dos estats formen els paísos árabs.
Vint-i-dos estats formen els països àrabs

- L’us abusiu del móvil es perillòs.
L'ús abusiu del mòbil és perillós.

- En Lluis, el meu cosi francés, és un maleit egoïsta.
En Lluís, el meu cosí francès, és un maleït egoista.

- Quan arribavem, la pirámida pereixía un triangle.
Quan arribàvem, la piràmide pareixia un triangle.

- El jutje duia una pulsera verde.
El jutge duia una polsera verda.

- Ma agradat el derrer capítul del llibre L’assessinat del profesor de
matemáticas.

M'ha agradat el darrer capítol del llibre L'assassinat del professor de matemàtiques.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada