- 1r EXAMEN:
- DIJOUS 18 OCTUBRE
- 1 hora i 1/2: de 12:35h a 14:05h
ESTRUCTURA DE L'EXAMEN
BLOC A (6 punts) COMPRENSIÓ LECTORA I EXPRESSIÓ ESCRITA
|
|
BLOC B (4 punts) QÜESTIONS TEÒRIQUES SOBRE LLENGUA I LITERATURA
|
BLOC A:
- Hi haurà un text (o uns textos) amb preguntes i pràctica de comentari, resum, tema, títol, definir paraules...
- Exercicis d'ortografia (vocal neutra, o/u, accentuació i dièresi)
BLOC B:
- Hi haurà preguntes curtes i llargues (potser també tipus test) sobre:
- orígens
- trobadors
- llenguatge i funcions...
- altres aspectes estudiats a classe
CONTINGUTS QUE ENTREN EN AQUEST PRIMER PARCIAL:
Comentari de textos:
- Lectura i situació de comunicació.
- Presentació.
- Resum.
- Tema
- Títol
- Finalitat del text.
La comunicació:
- La comunicació (distinció de llenguatge).
- Els elements de la comunicació. Soroll i retroalimentació.
- Les funcions del llenguatge.
Els orígens lingüístics i literaris:
- Les llengües abans del català.
- El naixement del català (segles VIII-XIII).
- Les primeres manifestacions literàries.
- Els trobadors i els joglars.
- L'amor cortès. Modalitats. Trobadors i trobairitz.
- La poesia entre els trobadors i Ausiàs March (segles XIII- XV)
L'alfabet i l'ortografia
- L'ortografia de la vocal neutra:
- L'ortografia de la o/u àtones.
- L'accent i la dièresi
- L'apostrofació.
D'ON PODEU ESTUDIAR?
- Llibre: tema 1 (p. 10 a 31 + 38 a 40 i 44) + p.70-71 tema2
- Apunts de classe
- Fotocòpies: fitxa prova inicial, comentari inicial El violí d'Auschwitz, fotocòpia "El presoner", fotocòpies textos de trobadors.
- BLOG: LITERATURA TEMA 1 (+ VÍDEOS), COMENTARI DE TEXT (+COMUNICACIÓ I FUNCIONS LLENGUATGE + vídeo), CORRECCIÓ ORTOGRAFIA1 (+ENLLAÇOS A ACTIVITATS), CORRECCIÓ ORTOGRAFIA 2 (+ ENLLAÇOS A ACTIVITATS)
- Agenda: remarques sobre variacions en les noves normes ortogràfiques: especialment diacrítics i dièresi: p.70-71
****Si teniu preguntes o necessitau aclariments, no dubteu a publicar un comentari en aquesta entrada (indicau el vostre compte de gmail) o enviau-me un correu electrònic.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada